Een jaar van hoogtepunten en uitdagingen

Het jaar 2021 lijkt wel voorbij gevlogen. Het was een jaar van hoogtepunten, maar ook een jaar van uitdagingen. Corona hield ons nog steeds in z’n greep, maar we kunnen toch terugblikken op een positief jaar voor Meat&More, Buurtslagers en Bon’Ap. We openden en vernieuwden heel wat winkels, mochten een heleboel nieuwe collega’s verwelkomen en konden ons assortiment opnieuw uitbreiden.

winkels

Werk aan de winkel

In 2021 openden we 12 nieuwe winkels. 7 daarvan waren Buurtslagers-filialen, 5 van die nieuwe verkooppunten waren Bon’Ap-maaltijdwinkels. Daarnaast hebben we ook 16 winkels vernieuwd waarvan 10 Buurtslagers-filialen en 6 Bon’Ap-maaltijdwinkels.

Volgend jaar staat een nieuwe Bon’Ap-maaltijdwinkel op de planning in de Vlaamse Ardennen, meer bepaald in Zottegem. En ook in Veurne, in de Westhoek, komt een nieuwe Bon’Ap. Verder kunnen we ook al verklappen dat Buurtslagers Nieuwpoort volgend jaar z’n onderdak zal vinden in een nieuw pand en dat Buurtslagers Aarsele vernieuwd wordt. Het pop-upfiliaal van Buurtslagers in Beerzel zal in 2022 ook naar z’n definitieve locatie verhuizen.

nieuwe collega's

Samen aan het werk

In 2021 hebben wij 313 nieuwe collega’s mogen verwelkomen waarvan 20 nieuwe ‘oude’ collega’s, ofwel collega's die zijn teruggekeerd naar Meat&More. Daarnaast konden we in 2021 op de helpende handen van maar liefst 1.646 jobstudenten rekenen. 308 daarvan gingen aan de slag op de hoofdzetel in Aalter. 1.338 versterkten onze winkelteams van Buurtslagers of Bon’Ap.

Om onze nieuwe collega’s aan te werven, werden er zeker grote inspanningen geleverd. Zo hebben wij digitale (en live) jobdagen georganiseerd. In februari lanceerden we ook een nieuwe campagne met tv-reclame en in het najaar kwam er een vervolg op.

Daarnaast zonden we voor het eerst publireportages uit op de regionale televisiezenders. Allemaal om onze naamsbekendheid als werkgever te vergroten. Ook volgend jaar houden we deze inspanningen aan.

nieuwe producten

Aan tafel

In 2021 kwamen er tal van vernieuwingen in het assortiment. Zo lanceerden we meer dan 30 nieuwe producten. Er is sterk ingezet op groenten zoals grillgroenten, verbeterde wokgroenten en verse asperges.

Daarnaast komt de oosterse keuken uitgebreider aan bod met toevoegingen van extra gerechten met rode curry, verbeterde wokcolli’s met echte noedels en de nieuwe gemarineerde scampi’s. We bleven inzetten op het gemak van onze klanten, onder andere met quiches, paella, de verschillende colli’s met ovenbroodjes en nieuwe verse dagschotels.

In de winkels optimaliseerden we daarnaast maar liefst 12 producten en kregen 7 producten een nieuwe of aangepaste verpakking, zoals de koude schotels en warme broodjes. Onze belegde broodjes staken we ook in een nieuw jasje, namelijk een vensterzakje met Buurtslagers- of Bon’Ap-logo.

Op de hoogte blijven van onze nieuwste producten, winkels, vacatures of ander bedrijfsnieuws? Volg Meat&MoreBon'Ap en Buurtslagers op Facebook en volg Meat&More ook op LinkedIn.