Niemand kon aan het begin van het jaar voorspellen welke impact een virus kon (en kan) hebben op ons leven, op nagenoeg alle sociale én economische aspecten ervan. En toch kunnen we terugkijken op een positief jaar voor Meat&More, Buurtslagers en Bon’Ap. Een jaar waarin we samen heel wat verwezenlijkt hebben. We vatten het graag voor jou samen.

Net zoals supermarkten en andere spelers in de voedingssector, hebben we in het algemeen een uitzonderlijk positief jaar achter de rug. Tijdens de sluiting van de horeca waren we niet alleen het grootste (en goedkoopste) take-outrestaurant van Vlaanderen, meer klanten gingen zelf aan slag met hun kookpotten. Veel nieuwe klanten leerden ons kennen en daar kunnen we ook in 2021 verder op bouwen. De crisis hielp ons in die zin een handje, maar het is vooral dankzij onze strategie van zorgeloze maaltijden dat we zo'n mooie resultaten neerzetten. We deden namelijk voordien al de juiste dingen.

Collage van nieuwe producten en winkels in 2020

Nieuw, nieuw, (ver)nieuw(d)

De juiste dingen, dat is onder andere blijven inzetten op een kwalitatief en uitgebreid assortiment. Zo lanceerden we vorig jaar 30 nieuwe producten. Ook kregen 13 producten een nieuwe, verbeterde verpakking.

Onze groei realiseerden we niet enkel op vlak van omzetcijfers en productgamma, in 2020 openden we ook maar liefst 17 nieuwe winkels. Drie ervan waren Bon’Ap-maaltijdwinkels (Lebbeke, Zelzate en Deinze), de overige 14 zijn nieuwe leden van de Buurtslagers-familie. Daarmee staat het totaal aantal winkels nu op 180.

In 2021 gaan we gewoon op datzelfde elan verder: er komen al zeker nieuwe Bon’Ap-winkels in Eeklo, Middelkerke en Heist-op-den-Berg en er staan flinke renovatiewerken gepland in enkele andere winkels. Ook Buurtslagers zien we in 2021 verder groeien.

Samen sterk

De forse groei in omzet en aantal winkels hebben we uiteraard aan onze medewerkers te danken. Dit jaar kwamen er meer dan 150 nieuwe medewerkers bij waardoor we in totaal nu met meer dan 1.450 collega’s zijn. Extra speciaal was dat 23 ex-collega’s dit jaar hun weg terugvonden naar Meat&More, Buurtslagers of Bon’Ap.

Daarnaast werden we ook bijgestaan door de inzet van meer dan 1.000 jobstudenten. Het is mede dankzij hen dat we onze groei konden realiseren.

  • We lieten vijf jobstudenten aan het woord over hun ervaring als jobstudent bij Meat&More, Bon’Ap of Buurtslagers. Bekijk het hier.
  • Omdat we ook in 2021 verder groeien, blijven nieuwe collega’s (en dus ook jobstudenten) noodzakelijk. Op zoek naar een job op maat van jouw talenten? Bekijk onze vacatures en solliciteer online. We leren je graag kennen!
Fotocollage van actie 30 jaar Buurtslagers en nieuwe campagne Bon'Ap

Acties van het jaar

Nieuwe winkels, nieuwe producten en nieuwe collega’s. Op dat vlak was 2020 eigenlijk niet zo verschillend van voorgaande jaren. Wat 2020 wel extra speciaal maakte, was de 30e verjaardag van Buurtslagers. Ook echt nieuw dit jaar: Bon’Ap kreeg een volwaardige website mét bestelplatform Click&Collect, een lunchbox en een feestbox. Maar daar stopte het niet: met een nieuwe slogan – ‘Dat smaakt iedereen’ – en een nieuwe campagne – ‘Eventjes Bon’Appen’ – zetten we stevige stappen vooruit. Op naar 2021!